Deeply Concerned

Älska Mig... ja så heter filmen som jag just sett klart, Så himla sorlig! Den handlar om en tjej som blir mobbad! Så hemsk.. men något ännu hemskare är att det faktiskt inträffar i vardagen och ganska så vanligt är det också. Mobbning är så sjukt! hur kan man mobbas? och varför gör man det? för att bli populär? för att det är coolt? för att man är osäker! om du vill bli populär mobbas fyfan inte! om du tycker det är coolt.. det är fyfan inte coolt! om du är osäker ta inte ut det med mobbning! Spoil varning: Filmen slutar med att tjejen tar självmord för hon inte orkar mer, fast den slutar på två sätt, det andra är att tiden spolas tillbaks och två personer som under hela filmen tyckt synd om henne men inte vågat göra något hjälper henne! det inträffar också att man inte vågar göra något.. tänk med några få ord till mobbarna: Nu räcker det! kan rädda en persons liv, Mobbning sätter sig kvar i både offret och i mobbaren, det var en film som berörde mig djupt.

Annars har söndagen flytit på.. Sunday Suck's ...nej men förutt gillade jag inte alls söndagar, men nu är det rätt okej! :) Imorgon är det måndag och tjejkväll, tjejerna i klassen ska baka sen ska vi träffas på skolan med massor bakelser.. själv har jag bakat Rice Krispies tårta... Mums den är nog min favvo tårta..! http://www.kokaihop.se/recept/rice-krispies-tarta <---- Recept till Rice Krispies tårtan :P
Hejdå ha en fortsatt trevlig helg.. av det som är kvar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0